Dziś, kolejny już raz pasażerowie korzystający z komunikacji publicznej mogli podróżować elektrycznym autobusem PKS Gdańsk, kursującym na linii 871. Gdański przewoźnik od pewnego czasu testuje elektryczne autobusy, które być może wzmocnią niebawem dotychczasowy tabor.
– Wszyscy inwestują w ekologiczne pojazdy kursujące na terenie miast. Chcieliśmy zrobić duży krok w przód i dlatego zaproponowaliśmy kursy ekologicznego autobusu na terenach wiejskich. Rozpatrujemy docelowe kursy bezemisyjnego autobusu m.in. na linii 871. Najpierw jednak chcemy przeprowadzić odpowiednie testy, które przede wszystkim mają nam pokazać, jak ekonomiczny jest to pojazd, na ile wystarcza bateria, ale też jak duże jest obłożenie kursami – mówi nam Rafał Goll, prezes PKS Gdańsk.
Na naszą trasę wyjechał 24-osobowy Automet MiniCity Electric. Pojazd zbudowano z elementów podwozia Mercedes-Benz Sprinter, a konstrukcja nadwozia została w całości opracowana i wykonana przez spółkę Automet z Sanoka. Jednostką napędową tego pojazdu jest silnik elektryczny o mocy 80 kW i baterie litowo-jonowe o pojemności od 78 kWh. Producent wskazuje, że pozwala to na uzyskanie zasięgu przejazdu w granicach 160–200 km.
– Wszelkie wyliczenia pokazują, że utrzymanie komunikacji publicznej na terenach wiejskich jest droższe niż w mieście. Wiadomo, że miasto – szczególnie duże – jest dominantą, ale cieszę się, że takie przedsięwzięcia podejmowane są w naszej gminie, na terenach wiejskich. Życzyłbym sobie, aby dzięki elektrycznym autobusom poprawiła się dotychczasowa ekonomia kursów – dodaje wójt Janusz Goliński.
Korzystając z okazji, zachęcamy mieszkańców naszej gminy do korzystania z oferty przygotowanej przez PKS Gdańsk. Dzięki temu utrzymane zostaną dotychczasowe kursy i niezmieniona będzie cena biletu. Podróżując komunikacją publiczną – szczególnie autobusami elektrycznymi – dołożymy swoją małą cegiełkę do ochrony środowiska.